28/1/13

Día Internacional en memoria l'Holocaustu








 Día Internacional en memoria l'Holocaustu

 
El 1º de noviembre de 2005, l'Asamblea Xeneral de les Naciones Xuníes aprobó'l resolvimientu 60/7 na que designó la fecha del 27 de xineru Día Internacional de Conmemoración añal en memoria de les víctimes del Holocaustu.

Tres l'aprobación del resolvimientu, el Secretariu Xeneral de les Naciones Xuníes describió esti día especial como "un importante recordatoriu de les enseñances universales del Holocaustu, desastre ensin igual que nun podemos escaecer nin dexar sin recordalo pa non volver repetilo".


Los horrores de la segunda guerra mundial dieron llugar a la creación de les Naciones Xuníes. El respetu de los derechos humanos de toos, ensin faer distinción por motivos de raza, sexu, idioma o relixón, ye unu de los mandatos fundamentales previstos na so Carta. 


El Secretariu Xeneral de les Naciones Xuníes, Kofi Annan en 2005, recordó que "la repulsa al xenocidiu, al asesinatu sistemáticu de seis millones de xudíos y millones d'otres persones foi tamién unu de los factores que promovieron la Declaración Universal de Derechos Humanos". El Secretariu Xeneral amestó que "les Naciones Xuníes tienen la responsabilidá sagrada de combatir l'odiu y l'intolerancia. Si les Naciones Xuníes nun tán a la vanguardia de la llucha contra l'antisemitismu y otres formes de racismu, nieguen la so hestoria y torguen el so futuru ".


El 27 de xineru foi escoyíu pa conmemorar el Día Internacional del Recuerdu del Holocaustu porque nesa fecha, en 1945, l'exércitu soviéticu lliberó'l mayor campu d'esterminiu nazi, en Auschwitz-Birkenau en Polonia). Dellos países conmemoren yá esti día pa recordar a les víctimes del Holocaustu.

No hay comentarios:

Publicar un comentario